با چراغ سبز جو بایدن، فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا یک‌ قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد


آینده‌ی فعالیت تیک‌تاک در آمریکا مبهم به‌نظر می‌رسد، زیرا میزان حمایت‌ها از لایحه‌ای که این شرکت را به فروش یا ممنوعیت ادامه‌ی کار در ایالات‌ متحده مجبور می‌کند، در حال افزایش است. اکنون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز از لایحه‌ی مذکور حمایت می‌کند.

بایدن در گفت‌وگو با CBS News اعلام کرد: «اگر لایحه را تصویب کنند، آن را امضاء خواهم کرد.» طبق لایحه‌ی مذکور، تیک‌تاک ۶ ماه فرصت دارد از شرکت مادر خود یعنی بایت‌دنس جدا و به شرکت دیگری ملحق شود؛ در غیر این‌ صورت با ممنوعیت انتشار در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات‌ متحده مواجه خواهد شد.

جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا می‌توانند لایحه‌ی مورد بحث را اوایل روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری به رأی‌گیری بگذارند.

تیک‌تاک اعلام کرد لایحه‌ی جدید ایالات‌ متحده تلاشی پنهان برای اجبار ممنوعیت کامل فعالیتش در این کشور است: «این لایحه نتیجه‌ای از پیش‌تعیین‌شده دارد: ممنوعیت کامل تیک‌تاک در ایالات‌ متحده. دولت می‌خواهد ۱۷۰ میلیون آمریکایی را از حق آزادی بیان که در قانون اساسی این کشور وجود دارد، محروم کند. این اقدام به میلیون‌ها کسب‌وکار آسیب می‌رساند، هنرمندان را از ارتباط با مخاطبانشان محروم می‌کند و همچنین معیشت تعداد بسیار زیادی از تولیدکنندگان محتوا را در سرتاسر کشور از بین خواهد برد.»

تیک‌تاک میلیون‌ها کاربر خود را به مخالفت با اقدام آمریکا برای محدودسازی فعالیت این شرکت تشویق کرده است. اپلیکیشن مورد اشاره، قبل‌ از برگزاری رأی‌گیری کمیته در مورد لایحه‌ی جدید، اعلان‌هایی را برای کاربرانش ارسال کرد و از آن‌ها خواست با نمایندگان خود تماس بگیرند تا با قانون جدید مخالفت کنند. طبق گزارش‌ها، این اطلاعیه‌ها به سیلی از تماس‌های کاربران با بسیاری از دفاتر کنگره منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید