دیپلمات ارشد روسیه: ماکرون با آتش بازی می‌کند



مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه به رئیس جمهور فرانسه هشدار داد با پرداختن به موضوع استقرار بالقوه سربازان غربی در اوکراین، با آتش بازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، «آلسکی پولیشچوک»، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل همسود در وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اظهار کرد، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه وقتی از موضوع استقرار بالقوه سربازان ناتو در اوکراین صحبت می‌کند «با آتش بازی می‌کند.»

این دیپلمات رده بالای روس در واکنش به مواضع جنجالی که امانوئل ماکرون در حمایت از اعزام نیروهای زمینی ناتو به اوکراین مطرح ساخت، گفت: «یک چنین گفتگوهایی جز ایجاد نگرانی تاثیر دیگری نمی‌توانند داشته باشند. سیاستمدارانی که خواستار مداخله نظامی در اوکراین می‌شوند دارند با آتش بازی می‌کنند.»

او خاطرنشان کرد: بسیاری از سیاستمداران غربی دارند منافع ملی کشورهای خود را فدای بلندپروازی‌های انتخاباتی و دستورکار سیاسی خود می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در اواخر فوریه با تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود در قبال روسیه گفت اعزام نیروهای غربی به اوکراین را نمی‌توان رد کرد. او چندی بعد در پراگ از کشورهای اروپایی خواست حمایت خود را از کی‌یف در بحبوحه درگیری‌های اوکراین و روسیه افزایش دهند و مدعی شد اروپا با زمان‌هایی مواجه است که «بهتر است بزدل نباشد.»

پولیشچوک خاطرنشان کرد: «احساس می‌شود آنها خطرات تشدید و گسترش بحران را درک نمی‌کنند. این نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی است. هشدارهای ما درباره تبعات غرق کردن رژیم کی‌یف با تسلیحات نادیده گرفته می‌شوند.»

رئیس‌جمهور فرانسه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت حدود ۲۰ کشور غربی شرکت کننده در این نشست که با موضوع افزایش کمک‌ها برای کی‌یف برگزار شد امکان اعزام نیروهای زمینی برای اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند. او ادامه داد: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید