با هوش مصنوعی رایگان Stable Audio آهنگ ۳ دقیقه‌ای بسازید [تماشا کنید]


با پیشرفت هوش مصنوعی، نگرانی‌ها در مورد جایگزینی نیروی انسانی با این فناوری درحال افزایش است. سرویس جدیدی که شرکت Stability AI ارائه کرده است، بر این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

Stability AI از نسخه‌ی ۲ پلتفرم تولید موسیقی Stable Audio رونمایی کرده است. به‌گفته‌ی این شرکت، آپدیت جدید استاندارد تازه‌ای در زمینه‌ی ساخت موسیقی با هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

Stable Audio 2 می‌تواند قطعات موسیقی ۴۴٫۱ کیلوهرتزی ساختارمند را به مدت حداکثر سه دقیقه (دو برابر نسخه قبلی) و در حالت استریو بسازد.

ابزار Stable Audio در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) رونمایی شد و در آن زمان امکان تبدیل متن به صوت را ارائه می‌داد. نسخه‌ی دوم Stable Audio به‌ ویژگی جدیدی موسوم‌به Audio-to-Audio مجهز شده که به کاربران اجازه می‌دهد نمونه‌های صوتی بدون کپی‌رایت را آپلود و آن‌ها را با استفاده از دستورات متنی به طیف وسیعی از صداهای جدید تبدیل کنند.

Stability AI با انتشار ویدیویی، روش استفاده از ورودی‌های صوتی برای ساخت موسیقی جدید با نسخه‌ی دوم Stable Audio را به‌نمایش گذاشته است.

شرکت Stability AI با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «Stable Audio 2.0 با قابلیت تولید آهنگ‌های کامل تا سه دقیقه با ساختار منظم شامل مقدمه، بدنه و پایان‌بندی و همچنین افکت‌های صوتی استریو، خود را از رقبا متمایز می‌کند.»

مدل جدید ابزار تولید موسیقی شرکت Stability AI به‌صورت رایگان در وب‌سایت Stable Audio دردسترس قرار دارد؛ بدین‌ترتیب می‌توانید از این هوش مصنوعی برای ساخت قطعات موسیقی که در ذهن دارید، استفاده کنید.

Stability AI در بیانیه‌اش با اشاره به شکایت‌های مطرح شده ازطرف هنرمندان خشمگین که ادعا می‌کنند بدون اجازه از آثارشان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شده است، تاکید کرد Stable Audio 2.0 به‌طور انحصاری بر اساس مجموعه‌ای از داده‌های دارای مجوز از دیتابیس موسیقی AudioSparx (شامل بیش از ۸۰۰ هزار فایل صوتی) آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید