باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم



ایسنا/لرستان وزیر آموزش و پرورش گفت: باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم.

یوسف نوری امروز 3 آذرماه در شورای آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش نه ساختمان سازی است و نه ارائه خدمات رفت و آمد، اما دیوار کوتاهتر از آموزش و پرورش پیدا نمی کنند و هرکس خواست باید استخدام شود. .

وی ادامه داد: باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم. ما 40000 نیروی مازاد داشتیم و آنها را مجبور کردیم که آنها را در خود جای دهند. ما آنها را جذب کرده بودیم، اما جایی برای آنها فراهم نکردیم.»

نوری گفت: در حوزه اخلاقی دانش آموز باید بلند بخواند، ذهنی بخواند و مفاهیم قرآن را بخواند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در طول تاریخ 300 معلم استخدام کرده ایم که اکنون 1300 پروانه تدریس دریافت کرده ایم که 1000 نفر از آنها دکتری آموزش و پرورش هستند و 500 نفر از آنها امسال استخدام می شوند.

وی گفت: رتبه بندی هم یکی از کارهای ماست که برای آن تعداد مشخصی وجود دارد که بالاتر از آن قول پنج تلاش می دهم، یک استاد حداقل 100 ساعت برای کسب رتبه نیاز دارد و ما این کار را برای همکارانمان انجام می دهیم.

نوری ادامه داد: کارهای آموزشی طولانی است اما نباید معطل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استاندار لرستان 15 میلیارد تومان برای ساخت مدارس داده است که با ساخت بیش از 400 کلاس درس تکمیل می شود، استاندار دستور داد تا در تغییر هدف تسریع شود.

وی بیان کرد: در بحث هنرستان ها مشکلات متعددی وجود دارد که یکی از آن ها انتخاب مکان و دومی انتخاب رشته است.

نوری تصریح کرد: سالانه 600 بنگاه جدید ایجاد می شود که 300 مورد آن به طور طبیعی از بین می رود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجازه داده ایم هنرستان ها تسهیلات بگیرند، حکم ثابت می گیریم که برای انجام کارهایشان در داخل هنرستان فروخته شوند و دیگر به خزانه واریز نشوند.

وی ادامه داد: چرا هنرستان های کشاورزی بروجرد و الشتر باید تعطیل شود، فراخوانی شود که شرکت های دانش بنیان بیایند و با مشارکت دولتی خصوصی در آنجا فعالیت کنند.

نوری گفت: حیف است که هنرستان های ما هنرستان تولیدی نیستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت علاوه بر اعتبارات خودمان 21 هزار میلیارد تومان اعتبار به ما داد که دو سال خیلی خوب بود، کسانی را که پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد دارند رها کنیم و بقیه را به این حد برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید