استفاده از گازهای گلخانه ای برای بازگشت فضانوردان از مریخ


بدون شک ، تبدیل گازهای گلخانه ای به سوخت می تواند به مقابله با گرمایش زمین کمک کند ، اما می تواند به سوخت مریخ نیز کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از Tekoexplourist ، به همین منظور ، مهندسان دانشگاه سینسیناتی راهی برای تبدیل گازهای گلخانه ای به سوخت ایجاد کرده اند.

جو مریخ عمدتا از دی اکسید کربن تشکیل شده است ، که می تواند میزان سوخت مورد نیاز فضانوردان را برای بازگشت به زمین به نصف برساند.

محققان از یک راکتور برای تبدیل دی اکسید کربن به متان استفاده کردند. ایستگاه فضایی بین المللی از فرایند واکنش Sabatier برای بدست آوردن دی اکسید کربن از هوای تنفسی فضانوردان و تبدیل آن به سوخت موشک برای نگه داشتن ایستگاه در مدار استفاده می کند.

جینگجی وو ، استادیار دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه سینسیناتی می گوید: “این مانند داشتن یک پمپ بنزین در مریخ است.” شما به راحتی می توانید دی اکسید کربن هوا را به متان از طریق این راکتور تبدیل کنید.

وی افزود: “من درک می کنم که گازهای گلخانه ای در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ برای جامعه هستند. به همین دلیل است که من فکر می کنم باید دی اکسید کربن خالص را از بین ببریم.

این گروه از محققان کاتالیزورهای مختلفی را برای افزایش کارایی متان آزمایش کردند.

وو گفت: “این فرایند به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک می کند و همچنین مزیت تجاری بزرگی در تولید سوخت به عنوان محصول جانبی دارد.”

کارایی این فرایند 100 برابر بیشتر از گونه های مشابه در 10 سال گذشته است. بنابراین ، می توان تصور کرد که سرعت آن در حال افزایش است. طی 10 سال آینده ، شاهد استارت آپ هایی خواهیم بود که از این روش در شبکه خرده فروشی استفاده می کنند.

این گروه علاوه بر متان توانست با استفاده از کاتالیزورهای مختلف اتیلن تولید کند. اتیلن مهمترین ماده شیمیایی در جهان است.

وو گفت: “در حال حاضر ، برای سفر به و از مریخ باید دو برابر سوخت حمل کنید.” ما می توانیم دی اکسید کربن متانول تولید کرده و از آن برای تولید سایر مواد استفاده کنیم. این راهی است که ممکن است در مریخ مستقر شوید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید