فروشگاه تجهیزات و لوازم برق الکترونیکی

ابزار و وسایل سیم کشی ساختمان پس از علم و تخصص برقکار، مهم‌ترین عامل ها به جهت الکتریسیته کشی صحیح و همینطور بالا بردن ایمنی فعالیت اضطراری است. در ادامه شکل عدم به کارگیری از ابزار ظریف در ادامه دوران سیم کشی ساختمان ممکن هست صدماتی را به جهت شخص و یا این که ساختمان به توشه آورد. به جهت خودداری از همین مشکلات و اتفاقات خطرناک، می بایست با به کارگیری از وسایل سیم کشی ساختمان احتمال زخم را به حدأقل رساند. در ادامه ادامه مطلب به معرفی وسایل اضطراری به جهت سیم کشی ساختمان می‌پردازیم. در ادامه شکل رغبت به یادگیری الکتریسیته ساختمان در ادامه عصر تدریس الکتریسیته ساختمان آموزشگاه فنی پارس تصویب اسم و کمپانی نمایید.

برای خرید کردن اسیلوسکوپ و دیگر تجهیزات برقی به وب سایت https://shahkarstore.ir/ مراجعه کنید.

وسایل گزینه نیاز به جهت سیم کشی ساختمان

با اعتنا به اقدامی که در ادامه دوران سیم کشی می‌خواهید انجام دهید، ابزار و وسایل خاصی به جهت آن نیاز است. ما‌درها در ادامه اینجا به معرفی تام وسایل اضطراری به جهت سیم کشی ساختمان پرداختیم تا به جهت خرید کردن و تجهیز نمودن ابزار و و سایل الکتریسیته کشی الکتریسیته ساختمان خویش بتوانید با ذهنی آسوده تام وسایل را خریداری نمایید و کیف ابزار خویش را کامل شدن نمایید.

 

1- متر

اندازه گیری ظریف در ادامه همه شغل ها فنی با متر انجام می‌شود. به کارگیری از متر به شکل یک فعالیت روتین و دائمی به جهت سیم کشی محسوب می‌شود.

 

2- انبردست

در دوران الکتریسیته کشی ساختمان به جهت انقطاع نمودن سیم‌های الکتریسیته از انبردست به کارگیری می‌شود. بعضا دیگر از کاربردهای انبردست، نگه داشتن، خم کردن، پیچیدن سیم‌هاست.

 

انواع متفاوتی از انبردست وجود دارااست که با اعتنا به نیاز شخص و عملیات مربوطه، هر کدام کاربردهای گوناگون و خاصی دارند.

 

سیم برهنه کن

 

3- سیم برهنه کن یکی از از ابزار حیاتی سیم کشی

یکی از وسایل گزینه نیاز در ادامه دوران الکتریسیته کاری، سیم برهنه کن هست که می‌تواند پوشش سیم‌ها را سوای زخم وصال به آن‌ها قطع کند. سیم برهنه کن به جهت برش دادن عایق سیم‌ها در ادامه مراحل برقراری اتصال فی مابین دو یا این که چندین سیم کاربرد متعددی دارااست که می‌تواند همین فرایند را به جهت برقکار آسوده‌تر کند.

 

4- سیم چین

سیم چین یکی از از ابزارهای پرکاربرد الکتریسیته کشی به شمار می‌رود و در ادامه اشکال گوناگون وجود دارند. از سیم چین‌ها در ادامه سیم کشی ساختمان به جهت انقطاع نمودن و برش دادن سیم‌ها و همینطور کابل‌ها به کارگیری می‌شود. گهگاه از سیم چین به جهت موردها دیگری نظیر برهنه نمودن سیم و کابل هم به کارگیری می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم از سیم چین به جهت برهنه نمودن سیم به کارگیری نکنید تا از صدمه دیدن سیم‌ها خودداری شود.

 

حتماً بخوانید: تدریس طرز برطرف کردن اتصالی الکتریسیته ساختمان

 

5- سیم پیچ یا این که بوبین

کویل الکترومغناطیسی از وسایل گزینه نیاز به جهت برقکاری هست که از یک یا این که چندین رسانا تشکیل می‌شود. همین ابزار به جهت ذخیره انرژی الکتریکی در ادامه مدار و برقرار ماندن الکتریسیته در ادامه زمان‌هایی هست که جریان الکتریکی کمتر یافته است.

 

6- بوشن از دیگر وسایل الکتریسیته کشی ساختمان

با به کارگیری از ابزار بوشن، می‌توان لوله را به بخش‌های گوناگون نظیر جعبه تقسیم و تابلو فیوز متصل کرد. همینطور در ادامه هنگامی که دو لوله قطر یکسانی داشته باشند، می‌توان با بوشن آن‌ها را به همدیگر متصل کرد.

 

7- مولتی متر

بدون وجود مولتی متر میزان گیری ولتاژ کاری نشدنی است. با به کارگیری از مولتی متر می‌توان و جریان الکتریسیته و همینطور مقاومت الکتریکی را میزان گرفت. همین وسیله سیم کشی به جهت آنالیز و پیدا نمودن نوسانات الکتریسیته و مبداء کلیدی آن کاربرد زیاد متعددی دارد. از مولتی متر در ادامه میزان گیری نیز به کارگیری می‌‎شود که سبب ساز شده تا از وسایل حیاتی سیم کشی محسوب شود.

 

تراز

 

8- تراز

در الکتریسیته کشی ساختمان به جهت این که نقاط گوناگون را با نیز مرحله نمایند و اختلاف طول فی مابین دو نقطه از ساختمان تولید نشود، از مرحله به کارگیری می‌کنند. دو گونه گوناگون مرحله وجود دارااست که یکی از به شکل لیزری و دیگری به صورت لوله‌ای می‌باشد. از مرحله به جهت دیوارکشی، کارگزاشتن ستون‌ها، کارگزاشتن کاشی و سرامیک، کارگزاشتن پنجره، کارگزاشتن محل کلیدها و پریزها، کارگزاشتن کابینت و … امداد می‌گیرند.

 

9- پیچ گوشتی

یکی از ابزار و وسایل سیم کشی ساختمان پیچ گوشتی هست که با به کارگیری از آن، الکتریسیته فعالیت قطعاتی نظیر پیچ‌ها را گشوده و بسته می‌کند.

 

حتماً بخوانید: چطور سروصدا و صدای کولر آبی را برطرف کردن کنیم؟

 

10- دم باریک

دم نخ نما یکی از از ابزارهای پرکاربرد در ادامه مکان‌هایی هست که جایی به جهت حرکت دادن دست و ابزار در ادامه آن عالی نباشد. در ادامه همین دوران با به کارگیری از دم نخ نما می‌توان سیم‌ها را برید، خم کرد و همینطور به نیز پیچید.

 

11- فازمتر از دیگر وسایل به جهت الکتریسیته کشی ساختمان

فازمتر به جهت نشان دادن برقراری جریان در ادامه سیم کاربرد دارد. در ادامه صورتی که فازمتر را به یک سیم وصل نمایید و انتهای آن را فشار دهید، چراغی داخل آن شفاف می‌شود که همین به مضمون‌ برقراری جریان الکتریسیته است. چنانچه چراغ فازمتر شفاف نشود، نشان دهنده همین هست که برقی در ادامه سیم جریان ندارد. همین ابزار بی آلایش از ساده‌ترین امور تا پیچیده‌ترین آن‌ها کاربرد دارااست زیرا محافظ ایمنی و سالم شخص و دستگاه‌های برقی می‌باشد.

 

فازمتر از وسایل سیم کشی ساختمان

 

12- چسب برق

نوار الکتریسیته در ادامه واقع از کالا وینیل یا این که فایبرگلاس هست و از ضروری‌ترین ابزار و وسایل الکتریسیته کشی ساختمان به شمار می‌رود. از چسب الکتریسیته به جهت برقراری اتصال فی مابین سیم‌ها و همینطور عایق نمودن سیم‌ها به کارگیری می‌شود تا در ادامه دوران تماس با آن جریان الکتریسیته منتقل نشود.

 

13- جعبه تقسیم

سیم کشی الکتریسیته ساختمان از مدار کلیدی و در ادامه جعبه تقسیم انجام می‌شود. جعبه تقسیم‌ها در ادامه اشکال و جنس‌های مختلف وجود دارند. گهگاه انشعاب گیری‌ها در ادامه دوران الکتریسیته کشی به شکل روکار و در ادامه بعضا از موردها توکار انجام می‌شود.

 

14- داکت برق

در دوران الکتریسیته کشی دیوارها، سقف، گوشه‌ها، در ادامه مجاورت قرنیزها و حتی ذیل قسمت‌هایی که موکت و فرش قرار می‌گیرند، از داکت الکتریسیته به کارگیری می‌شود. با به کارگیری از داکت الکتریسیته به نظم و آراسته سازی سیم‌ها و همینطور نگهداری سالم آن‌ها در ادامه برابر سایش، فشار و زخم دیدگی آن‌ها امداد اکثری خواهد شد. همینطور داکت‌های الکتریسیته به برهان کالا آن‌ها و ضد آب بودنشان، در ادامه ایمنی سیم‎‌ها هم کاربرد دارا هستند و در ادامه مکان‌های سروصدا بسته و مرطوب هم کاربرد دارند.

 

15- دستگاه تشخیص ولتاژ

یکی از ابزارهای زیاد حیاتی و اضطراری به جهت نگهداری سالم وسایل الکتریکی و حتی جان افراد، دستگاه تشخیص ولتاژ است. با همین وسیله می‌توان از جریان داشتن الکتریسیته باخبر شد و از به توشه وارد شدن فاجعه خودداری کرد. دستگاه تشخیص ولتاژ الکتریسیته به دو شکل دستی و اتوماتیک در ادامه بازارها وجود دارا هستند و می‌توانید هر کدام را با اعتنا به دارایی و سلیقه خویش خریداری نمایید.

 

تستر ولتاژ

 

16- تستر ولتاژ یک ابزار پیشرفته در ادامه الکتریسیته کشی ساختمان

این ابزار سوای نیاز به رابطه با مدار به صورت مستقیم امکان تشخیص ولتاژ را دارد. در ادامه واقع با به کارگیری از تستر ولتاژ القایی و با نزدیک نمودن آن به مدار می‌توان مقدار ولتاژ را میزان گرفت.

 

17- فنر سیم کشی

برای عبور دادن سیم‌های الکتریسیته از لوله‌هایی که توکار و داخل دیوارها فعالیت می‌شوند، کاربرد دارد. با همین ابزار می‎‌توان سیم‌های الکتریسیته را از درون لوله‌ها به راحتی عبور داد. اشکال متفاوتی از فنر سیم کشی وجود دارااست البته طرز کارکرد آن‌ها حدوداً به یک صورت می‌باشد. در ادامه دوران الکتریسیته کشی می بایست سیم‌ها را به قلاب سیم کشی وصل کرده. آنگاه آن را وارد لوله سیم کشی کرده و از لوله رد می‌شود. همین مسیر تا دکمه و پریز مدنظر ادامه پیدا می‌کند تا سیم به آن رسد و بتوان جریان الکتریسیته را در ادامه آن برقرار کرد.

 

18- ترمینال بلوک

در دوران برقرار نمودن رابطه فی مابین سیم‌ها به امداد پیچ، از ترمینال به کارگیری می‌شود. همین ابزار در ادامه تابلو توزیع الکتریسیته کاربرد دارد. با پیچ، سیم را در ادامه درون ترمینال و در ادامه نصیب رسانای آن وصل می‌کنند آنگاه با نصیب عایق ترمینال بلوک، بر روی نصیب رسانا پوشانده می‌شود.

 

حتماً بخوانید: تدریس طرز سیم کشی دکمه دو پل

 

19- دریل

گاهی در ادامه دوران الکتریسیته کشی ساختمان به جهت دسترسی پیدا نمودن به بخش‌های گوناگون به دریل نیاز دارند. داشتن دریل شتاب و همینطور میزان مرغوب بودن پیشبرد عملیات را فراتر می‌برد. به این برهان داشتن دریل به جهت یک برقکار اضطراری است.

 

20- قیچی کابل بری

قیچی کابل بری همانطور که از نام آن پیداست یک ابزار به جهت برش کابل هست که اندازه‌های متفاوتی دارا هستند و با اعتنا به قطر کابل در ادامه دوران سیم کشی، می بایست میزان قیچی کابل بری تعیین شود.

 

21- عیب یاب کابل

یکی از دستگاه‌های الکتریسیته کشی ساختمان کابل یاب هست که محل اتصالات ذیل زمینی را معین می‌کند. در ادامه شکل پیدایش مشکلات در ادامه الکتریسیته و کابل‌ها می‌توان با به کارگیری از خطایاب، عیب یابی دقیقی انجام اعطا کرد تا مکان ظریف مشکلات مربوط به کابل را پیدا و آنالیز کرد. همینطور چنانچه از دستگاه فالت دتکتور پرتابل به کارگیری شود، می‌توان یک کابل یگانه را از فی مابین دسته‌ای از سیم‌‎ها و کابل‌ها شناسایی کرد.

 

22- چراغ قوه

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسایل به جهت تجهیز ست ابزار برقکاری چراغ قوه می‌باشد که در ادامه دوران نیاز به نور و در ادامه مکان‌هایی که بدون نور هستند، گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد. از همین جهت به کارگیری از چراغ قوه در ادامه الکتریسیته کاری دارای دارااست که در ادامه دوران فعالیت نمودن با مدار الکتریکی، در ادامه شکل عدم تأمین نور کافی، احتمال پیدایش حوادث جبران ناپذیر عمده شده و جان و جنس اشخاص در ادامه خطر قرار می‌گیرد.

 

حتماً بخوانید: 15 علت خنک نکردن کولر آبی و راهکارهای برطرف کردن آن

 

23- بست سیم و کابل

با به کارگیری از اشکال بست در ادامه الکتریسیته کشی ساختمان، می‌توان قسمت‌های گوناگون سیم و کابل‌ها را منظم در ادامه کنار نیز قرار اعطا کرد تا علاوه بر حفاظت آن‌ها نسبت به درهم تنیدگی سیم‌ها، فعالیت نمودن با آن‌ها هم راحت‌تر باشد. همینطور در ادامه صورتی که در ادامه آتی یکی از از سیم‌ها و یا این که کابل‌ها در گیر زخم شده باشد، شناسایی آن و همینطور انجام روند احیا و ردوبدل آن ساده‌تر انجام شود.

 

24- خم کن لوله برق

برای خم نمودن لوله‌ها در ادامه مکان‌هایی که نیاز به تغییر و تحول جهت و زاویه دارند، از خم کن به کارگیری می‎‌شود. انواعی از خم کن در  بازار موجود هست که با اعتنا به تلاش آن‌ها و نیاز الکتریسیته فعالیت می بایست خریداری شود. 

دیدگاهتان را بنویسید