27 درصد از اهالی خوزستان دو دوز واکسن دریافت کردند



ایسنا / خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: 53.5 درصد از مردم استان خوزستان یک دوز و حدود 27 درصد دو دوز واکسن دریافت کردند.

دکتر فرهاد ابوالنژادیان با اشاره به خروج تاج سرخ از شهرهای خوزستان گفت: تعداد بیماران بستری در خوزستان به یک سوم اوج کاهش یافته و هم اکنون 1100 بیمار در بیمارستان بستری هستند.

به گزارش ایسنا ، وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و بروز حساسیت در این فصل افزود: باید توجه داشت که سرفه خشک ، عطسه ، آبریزش بینی و گرفتگی بینی از جمله مظاهر حساسیت است. از سوی دیگر ، فشار دلتا در اثر احتقان بینی ، تغییرات صدا و سرفه خشک ایجاد می شود و این تظاهرات نیز حساسیت زا هستند.

جندی شاپور اهواز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بنابراین اگر افرادی در سالهای گذشته علائم آسم یا آلرژی داشته اند ، به کلینیک های آلرژی مراجعه کرده و خود را درمان کنید ، اما اگر امسال برای اولین بار این تظاهرات بالینی همراه با موارد عمومی باشد. ضعف و از دست دادن حس بویایی و طعم تاج دارند. این افراد باید قرنطینه شوند و به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: تا کنون دو میلیون و 600 هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است که از این میزان 1.7 میلیون نفر اولین دوز و 900 هزار نفر دو دوز دریافت کرده است. راه 53.5 درصد از جمعیت استان خوزستان یک دوز دریافت کردند و حدود 27 درصد دو دوز واکسن دریافت کردند.

ابوالنژادیان در گفتگو با تلویزیون با بیان اینکه واکسیناسیون در استان خوزستان به مدت 15 سال یا بیشتر انجام شده است ، گفت: من می خواهم همه استانهایی که واکسن دریافت نکرده اند بلافاصله واکسینه شوند. کمپین 1 + 10 نیز آغاز شده است و از مردم می خواهیم به این کمپین بپیوندند و از 10 نفر برای واکسیناسیون دعوت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید