نکاتی در مورد اهمیت واکسن تاج در بیماران قلبی عروقی



یک متخصص قلب اثرات مثبت تزریق کروناویروس بر بیماران قلبی عروقی را توصیف می کند و خطر ابتلا به بیماری شدید قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا ، دکتر نغمه ضیایی با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون تاج گفت: در تحقیقی که اخیرا در کشور انجام شد مشخص شد واکسیناسیون تاج با هر نوع واکسنی قادر است 88 درصد از بیماری های شدید کرونر قلب را درمان کند. و منجر به بستری شدن در بیمارستان شود. “در بیمارستان ، از آماری که ارزش بررسی دارد جلوگیری کنید.

وی گفت: “منظور ما بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند که باید واکسینه شوند.” فرم ها شدیدتر هستند و منجر به بستری شدن در قلب می شوند و مرگ و میر در این افراد بیشتر است و واکسیناسیون می تواند از عفونت و مرگ و میر شدید جلوگیری کند.

این متخصص قلب ادامه داد: بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی که در مرحله حاد بدتر شدن درد یا تنگی نفس هستند قبل از دریافت واکسن باید با پزشک خود مشورت کنند.

وی گفت: “تغییر استفاده از داروهای قلبی قبل یا بعد از تزریق واکسن ضروری نیست.” در مورد داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین ، ممکن است فرد در محل تزریق دچار کبودی شود که عارضه مهمی نیست و ما قطع مصرف این داروها را توصیه نمی کنیم. البته گفته می شود که وارفارین بهتر است قبل از تزریق ، سطح خونی دارو را بررسی کند که در محدوده درمانی آن قرار دارد.

وی در پاسخ به این س ifال که آیا بیماران قلبی عروقی ممکن است واکنش های آلرژیک شدیدی نسبت به واکسن ایجاد کنند ، گفت: هیچ بیماری قلبی عروقی باعث آن نمی شود ، اما طبیعی است که زمینه معیوب تحمل علائم را دشوار کند. واکنش آلرژیک شدید به واکسن کووید 19 یک عارضه نادر است.

به گزارش کانال های تلگرام و ودا ، ضیایی در نهایت گفت که آیا تزریق واکسن تاج باعث تشکیل لخته در سیستم های شریانی و وریدی می شود یا خیر. با توجه به این نسبت ، باید متقاعد شویم که مزایای تزریق واکسن بیشتر از مزایای عدم تزریق آن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید